Впродовж 30 червня - 08 липня 2023 року здобувачі вищої світи за спеціальністю 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини): А. Заворотько (623 гр.), Ю. Бондаренко, А. Нужненко та В. Савіщенко (633 гр.), М. Валюх та А. Дубіковська (662 гр.), та викладачі кафедри біології та методики навчання біології: канд. пед. наук, доцент Л. П. Міронець та канд. біол. наук, доцент В. М. Торяник, були учасниками у І Міжнародної школи «Natural Science Research School» (Україна–Словаччина).
За програмою школи відвідали міста Словаччини – Кошице, Трнаву, Братиславу, університет Св. Кирила і Мефодія у Трнаві, найстаріший національний парк Словаччини – Татри, до складу якого входить високогірна частина Татр з унікальною флорою та фауною, і який включений до складу Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в якості біосферного резервату.
Програма школи була насичена екскурсіями, майстер-класами, міні-лекціями, спрямованими на формування у здобувачів вищої освіти даної спеціальності системи компетентностей у галузях знань «Біологія» та «Природничі науки».
Виконуючи програму школи студенти-біологи попрактикувалися у роздільному сортуванні побутових відходів, у проведенні гідро- та хіміко-екологічних досліджень, наочно ознайомилися з прикладами консервації in sity та ex sity для збереження генетичного різноманіття, з європейським прикладом методики організації та оформлення екологічної стежки у національному парку; на прикладі Словаччини навчилися складати туристичні маршрути та здійснювати комплексну характеристику країни; в умовах мобільності та інтеграції в європейський соціокультурний простір пропрацювали необхідні для професійної підготовки вчителя трансверсальні компетентності: здатність систематизації, інтерпретації та аналізу інформації (analysis, interpretation, synthesizing information); дослідницькі вміння і пізнавальна активність (research skills and practices, interrogative questioning); здатність до комунікації рідною мовою (communication in the mother tongue); здатність до комунікації іноземними мовами (communication in foreign languages); здатність до самоконтролю, адаптивність та дисциплінованість (self-direction, self-discipline, adaptability); здатність до роботи в команді (teamwork), медіакомпетентність та вправність у послуговуванні різноманітним програмними продуктами (information and communication technology (ICT) literacy, media and internet literacy, data interpretation and analysis, computer programming); екологічна компетентність та розуміння глобальних екологічних процесів (environmental and conservation literacy, ecosystems understanding); здоров'язбережувальна компетентність і настанова на здоровий спосіб життя (health and wellness literacy, including nutrition, diet, exercise, and public health and safety) тощо.
Доценти Л. П. Міронець та В. М. Торяник ознайомилися з особливостями організації освітнього процесу факультету Природничих наук Університету св. Кирила і Мефодія у Трнаві, зокрема, зі змістом силабусів з біологічних дисциплін, з методичним та матеріально-технічним забезпеченням лабораторного практикуму з молекулярної та клітинної біотехнології, мікробіології та вірусології, з особливостями виконання та оформлення кваліфікаційних робіт з біології.
Участь вище названих здобувачів освіти і викладачів у І Міжнародній школі «Natural Science Research School» (Україна–Словаччина) підтверджена іменними сертифікатами про міжнародну академічну мобільність.
Подробиці про роботу І Міжнародної школи «Natural Science Research School» (Україна-Словаччина) можна дізнатися з фейсбук-сторінки природничо-географічного факультету СумДПУ імені А.С. Макаренка (https://www.facebook.com/)