Викладачі кафедри біології людини, хімії та методики навчання хімії 7 жовтня 2024 р. провели воркшоп, що об'єднав кураторів академічних груп та здобувачів освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів спеціальності 014 Середня освіта (Хімія) для обговорення важливих питань доброчесності в академічному середовищі.
Під час заходу учасники мали можливість ознайомитися зі спеціальними сторінками на сайті університету та кафедри, де зібрана вся необхідна інформація з питань академічної доброчесності. Це дозволило їм отримати комплексне уявлення про ресурси та підтримку, доступні в межах закладу освіти. Важливою частиною воркшопу став аналіз практичних прикладів можливих порушень академічної етики. Учасники розглянули різні сценарії, пов'язані з плагіатом, самоплагіатом, фальсифікацією, списуванням тощо. Особлива увага була приділена стратегіям запобігання таким порушенням, що допоможе студентам уникнути потенційних проблем у майбутньому.
У ході обговорення були проаналізовані відповідні положення Міністерства освіти і науки України та університету, що стосуються академічної доброчесності. Студентам була представлена презентація про систему StrikePlagiarism.com, яка використовується в університеті для перевірки наукових публікацій та кваліфікаційних робіт. Учасники дізналися про принципи роботи цієї системи та її роль у забезпеченні автентичності академічних текстів.
Окремий блок воркшопу був присвячений актуальній темі ролі штучного інтелекту в освіті та науці. Обговорювалися як потенційні переваги, так і етичні виклики, пов'язані з використанням ШІ в академічному середовищі. Учасники розглянули різні аспекти застосування штучного інтелекту та його вплив на освітній процес.
Завершальна частина заходу була зосереджена на питаннях авторського права в контексті академічної діяльності. Учасники отримали важливу інформацію про правові аспекти використання чужих матеріалів та захисту власних наукових робіт.
Цей воркшоп став важливим кроком у підвищенні обізнаності та розуміння принципів академічної доброчесності серед студентів та викладачів. Отримані знання та навички допоможуть учасникам підтримувати високі етичні стандарти у своїй освітній та науковій діяльності.