Новини факультету

Відкрита лекція з методики навчання біології та природознавства

21 травня 2021 року відповідно до графіка відкритих занять на кафедрі біології та методики навчання біології відбулося відкрите заняття з освітньої компоненти «Методика навчання біології та природознавства» на тему: «Оцінювання результатів навчання здобувачів освіти». Лектор – к.пед.н., доцент, декан природничо-географічного факультету Людмила Петрівна Міронець.

Дана лекція прочитана для здобувачів освітнього рівня бакалавр спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) третього курсу.

Відповідно до безпекової ситуації, заняття проходило із використанням платформи Zoom. Завчасно, у відповідному курсі  Moodle для здобувачів вищої освіти підготовлено робочу програму курсу, всі методичні матеріали та презентації до кожної із тем. Тому ті здобувачі, які через проблеми із доступом до мережі Інтернет чи складною безпековою ситуацією не змогли підключитися до заняття, зможуть опрацювати пройдений матеріал самостійно та проконсультуватися із лектором через усі можливі види зв’язку.

Актуальність даної теми лекції викликана тим, що у зв’язку із реалізацією Концепції НУШ, відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від ЗО вересня 2020 р. № 898, оновлено методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне оцінювання, підсумкове оцінювання та державна підсумкова атестація.

Людмила Петрівна зупинилася на характеристиці усіх видів оцінювання, основних функціях оцінювання, вимогах до обов’язкових результатів навчання та педагогічних вимогах до оцінювання результатів навчання здобувачів освіти із біології.

Під час лекції використовувався досвід Галини Василівни Ягенської  — народного вчителя України (2020), переможниці Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» (у номінації «Біологія», 2004), кандидатки педагогічних наук (2012), яка нагороджена орденом «За заслуги» III ступеня (2009) і орденом «За заслуги» II ступеня (2015) і є лауреатом Премії Верховної Ради України (2011). Під час лекції був використаний фрагмент вебінару «Ідеї щодо формувального і підсумкового оцінювання. 7 клас. Біологія. НУШ».

Для виконання самостійного позаудиторного завдання Людмила Петрівна підготувала посилання на вебінар «Як оцінювати учнівство 5–9 класів НУШ», який підготовлено       МОН України.

Протягом лекції, з метою активізації роботи здобувачів вищої освіти та отримання зворотнього зв’язку, Людмила Петрівна Міронець використала різні освітні онлайн платформи – Wordwall, Kahoot, Mentimeter, універсальну онлайн – дошку Padlet. Уся лекція супроводжувалася наочною презентацією.

Такі відкриті заняття на природничо-географічному факультеті СумДПУ імені А.С. Макаренка організовуються з метою обміну досвідом між науково-педагогічними працівниками. 

Меню