У період з 26 по 30 травня 2025 року студенти 1 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Хімія) успішно пройшли навчальну практику «Хімія та довкілля» згідно навчального плану та графіку освітнього процесу.
Керівник практики - Мацак Станіслав Вячеславович, викладач кафедри біології людини, хімії та методики навчання хімії. Базами практики стали ННЦ "Ботанічний сад СумДПУ імені А.С. Макаренка" та міський парк імені І.М. Кожедуба.
Упродовж практики студенти проводили польові дослідження природних об'єктів міста Суми. Зокрема, було відібрано зразки ґрунту з території ботанічного саду та визначено вміст рухомих форм флуоридів. Також було проведено відбір води з річки Псел та оз. Пришибське, що розташовані поблизу парку Кожедуба, з подальшим визначенням у зразках основних неорганічних форм Нітрогену (йон амонію, нітрити, нітрати). Окрім цього, здійснено ознайомлення з принципом роботи аналізатора якості повітря, а також проведено аналіз даних щодо стану атмосферного повітря м. Суми відповідно до індексу якості повітря AQI, одержаних за допомогою цього аналізатора.
Навчальна практика дала змогу студентам застосувати раніше одержані теоретичні знання в реальних умовах, сформувати навички польових і лабораторних досліджень, освоїти основні етапи хіміко-екологічного дослідження (планування, відбір проб, аналіз, опрацювання та представлення результатів), а також оцінити екологічний стан досліджених природних об’єктів.
Навчальна практика «Хімія та довкілля» відіграє важливу роль у професійному становленні майбутніх учителів хімії. Вона дозволяє не лише закріпити теоретичні знання, а й сформувати екологічне мислення, дослідницькі вміння та практичні навички, що є необхідними в умовах реалізації концепції Нової української школи. Саме такі види діяльності готують студентів до сучасного викладання хімії, орієнтованого на практику, сталий розвиток та формування відповідального ставлення до навколишнього середовища.
Навчальна практика дала змогу студентам застосувати раніше одержані теоретичні знання в реальних умовах, сформувати навички польових і лабораторних досліджень, освоїти основні етапи хіміко-екологічного дослідження (планування, відбір проб, аналіз, опрацювання та представлення результатів), а також оцінити екологічний стан досліджених природних об’єктів.
Навчальна практика «Хімія та довкілля» відіграє важливу роль у професійному становленні майбутніх учителів хімії. Вона дозволяє не лише закріпити теоретичні знання, а й сформувати екологічне мислення, дослідницькі вміння та практичні навички, що є необхідними в умовах реалізації концепції Нової української школи. Саме такі види діяльності готують студентів до сучасного викладання хімії, орієнтованого на практику, сталий розвиток та формування відповідального ставлення до навколишнього середовища.