18 травня 2023 року в рамках проведення Чотирнадцятої міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2023», лабораторією позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України проведено вебінар на тему: «Аксіологічні засади формування екологічної компетентності школярів».
Символічно, що цей захід проходив у Міжнародний день Вишиванки, про що акцентували увагу кожен з доповідачів та щиро вітали учасників. У даному заході взяли участь здобувачі вищої освіти освітніх рівнів бакалавр та магістр спеціальностей 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), 014 Середня освіта (Географія), 014 Середня освіта (Хімія) та науково-педагогічні працівники природничо-географічного факультету СумДПУ імені А.С. Макаренка, інших педагогічних ЗВО України, вчителі – практики закладів загальної середньої та позашкільної освіти.
Доповідачі: Толочко Світлана Вікторівна, д.пед.н., професор, головний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України; Бордюг Наталія Сергіївна, д.пед.н., професор, провідний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України; Міронець Людмила Петрівна, к.пед.н., доцент, декан природничо-географічного факультету СумДПУ імені А.С. Макаренка.
Вебінар був побудований з двох частин: теоретичної та практико-орієнтованої. Світлана Вікторівна Толочко зупинилася на теоретичних засадах формування екологічної компетентності, схарактеризувала розроблену модель формування екологічної компетентності та зробила акцент на актуальності даної проблеми з урахуванням військових дій на території України.
Наталія Сергіївна Бордюг деталізувала прикладний аспект дослідження, зокрема описала методику організації та проведення нетворкінгу на тему: «Мої екологічні вчинки», який може проводитися з метою систематизації знань з екологічних проблем та впливу повсякденного життя людини на довкілля.
Людмила Петрівна Міронець навела приклади методики організації заходів екологічного спрямування: екопроєкти, екотерапевтичний захід на природі «Екоспокій» та інші, які проводяться з метою виховання здатності сприймати, відчувати і розуміти красу природи; формування рис турботливого мешканця планети Земля, уміння поводитися в природі; залучення до активної природоохоронної діяльності на основі набутих знань.
Від учасників вебінару отримали такі відгуки: «Дуже цікава сучасна форма роботи! Варто впроваджувати у освітній процес позашкілля», «Такі необхідні екологічні ініціативи! Це супер ідеї для гуртків не тільки екологічного спрямування. Дякуємо».
Працюємо далі на освітньому фронті! Усе буде Україна!