11 квітня 2024 року здобувачі освіти освітньо-професійних програм Середня освіта (Українська мова і література), Середня освіта (Українська мова і література. Англійська мова), Середня освіта (Історія), Середня освіта (Інформатика), природничо-географічного факультету долучилися до програми менторства, яка зорієнтована підвищити престижність роботи в школі, покращити практичні навички підготовки студентів педагогічних вишів та полегшити вхід у професію.
Над розробкою програми працювали: Лілія Гриневич, Владислав Штегельський (випускник СумДПУ), методист, вчитель історії, півфіналіст GTPU-2021, Катерина Молодик – Заслужена вчителька України, переможиця конкурсу "Вчитель року-2021", Артур Пройдаков - Виконавчий директор фонду "MriyDiy", учитель української мови та літератури. Переможець GTPU – 2021, фіналіст світової премії Global teacher prize – 2023, Людмила Таболіна – учителька української мови та літератури. Фіналістка GTPU – 2020, півфіналістка світової премії Global teacher prize – 2023, Лідія Поворознюк – методистка, учителька української мови та літератури. Фіналістка GTPU – 2021, Людмила Макодзей – вчителька англійської мови, PhD в галузі педагогіки, дослідниця питань менторства в освіті та ін.
Інноваційність програми менторства полягає у тому, що студенти впродовж 8 місяців не лише вчитимуться у зво, а й долучатимуться до роботи в школі, залучившись підтримкою досвідчених вчителів-менторів, взаємодіятимуть з учнями, створюватимуть власні проєкти, братимуть участь у майстер-класах тощо: як складник практики студентів 4 курсів педагогічних спеціальностей. Тож програма менторства має на меті: сприяти зміцненню партнерства між університетами й школами через дуальну освіту, створенню систем взаємодії для обміну знаннями й досвідом; полегшить студентам вхід у професію та відкриє реальні перспективи у вчителюванні.
“Хочемо втілювати проєкт у форматі дуальної освіти, коли, наприклад, протягом 8 місяців (160 годин очно, загалом 20 годин на місяць) три-чотири дні на тиждень студенти вчаться в університеті, а один-два – у школі зі своїми менторами відточують навички на практиці”, – пояснює Владислав Штегельський (за матеріалами сайту НУШ). Основні акценти зорієнтовані на: практику студентів, рефлексії власного досвіду, максимально можливому включенні в шкільне середовище через взаємодію з учнями та командою закладу, запровадженні проєктної та волонтерської діяльності. Також: індивідуалізація навчання (студенти формують власну траєкторію з допомогою менторів, визначають зони розвитку, несуть відповідальність за власний вибір та дії); повноцінна інтеграція в шкільне середовище (студенти долучаються до загальношкільних та командних заходів); поєднання теорії та практики, відвідування уроків менторів, самостійне проведення занять; акцент на формування соціально-емоційних навичок (розвиток навичок рефлексії, комунікації та співпраці); проєктна та волонтерська діяльність (студенти реалізують волонтерські проєкти разом із учнями). Водночас, передбачений і психологічний складник, аби підтримати менторів та студентів. Учасники проходитимуть тренінги за участі психологів щодо емоційного інтелекту, навичок роботи з командою тощо: ненасильницька комунікація, робота з дітьми з ООП, сучасні методики навчання, використання інтерактивних технологій.
Загалом від СумДПУ зареєструвалося близько 50 студентів до участі на чолі з педагогічними наставниками.
Проєкт «MentorMe» реалізується ГО «Освіта 360» за підтримки Street Child та МОН України.