Новини факультету

Гостьова лекція на тему: «Медіаграмотність на уроках сучасного вчителя» для студентів ПГФ

14 березня 2023 року викладачі природничо-географічного факультету та здобувачі освіти освітніх рівнів бакалавр та магістр спеціальностей 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), 014 Середня освіта (Географія), 014 Середня освіта (Хімія) долучилися до гостьової лекції Ольги Калінкіной – вчителя біології ліцею «Територія 12», м. Бердичів Житомирської області на тему: «Медіаграмотність на уроках сучасного вчителя», яка організована в рамках проєкту «Простудії від професіоналів» Житомирського державного університету імені Івана Франка.

Медіаграмотність – сукупність знань, навичок та умінь, що дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати різноманітні повідомлення для різних типів медіа. Окрім того, медіаграмотність передбачає вміння розуміти й аналізувати. Поширення медіаграмотності в українському суспільстві нерозривно пов’язане з процесами цифрової освіти широких кіл громадян, освоєння ними навичок комунікації і взаємодії у цифровому суспільстві. На лекції з’ясовано, які медіа функціонують у суспільстві та який вплив вони мають.

Проаналізовано види медіаграмотності (новинна, візуальна, рекламна, відеограмотність), складники медіаграмотності, переваги медіатехнологій на прикладі використання інтерактивних аркушів liveworksheets, і що особливо важливо - автор пояснила методи роботи з ними.

Лектор представила власний аналіз медіа повідомлень з їх критичним осмисленням, навела приклади типових помилок під час реалізації змісту на уроках біології та основних ресурсів, які викликають довіру.

Відгуки студентів були такими:

«На лекції дізналася, що слід перевіряти інформацію на достовірність, що вікіпедія не є надійним джерелом. На уроці можна використовувати доробок інших вчителів, якщо вони надають доступ до матеріалів, але потрібно не забувати наголошувати, хто автор».

«Також на уроці можна використати меми, але щоб вони були доцільні і щоб урок не був ними переповнений», «На лекції ознайомилася як користуватися інтерактивними сторінками».

«Учні повинні розуміти наслідки впливу медіаповідомлень. Робота вчителя повинна бути науково спрямованою. Освіта - це скарб, а наша праця - це крок, ключ до неї».

«З’ясували як донести правильну, достовірну інформацію учням. Дізналися, що освітяни досить «продвинуті» в цьому питанні, тому потрібно їх залучати до аналізу інформації, що вони можуть знайти при підготовці до уроку. Особливо, для мене було маленьким відкриттям (хоча таким очевидним) - застосування мемів. Вони впливають на засвоєння термінів та інформації, модифікованої під якийсь мем. + діти самі можуть долучатися до цього, тим самим бути повністю «в процесі», адже для правильного складання мему, потрібно розуміти тонкощі тієї інформації, про яку жартуєш».

«Зацікавити сучасного учня може медіаграмотний вчитель. Розглянули ресурс Lifeworksheets із колекцією інтерактивних сторінок для виконання робіт, а також вбудованим конструктором таких сторінок. Визначили, що критичне мислення - це основа медіаграмотності, але водночас розвиток медіаграмотності веде за собою і розвиток критичного мислення. Розвинута медіаграмотність в учнів свідчить про їхню здатність до аналізу різних видів інформації і її критичного осмислення, через це медіаграмотність може стати у нагоді в ході вирішення тестових завдань. Одним із новітніх засобів активізації уваги і цікавості учнів є використання мемів в ході викладання навчального матеріалу. Також лекторка розповіла про свої улюблені інтернет сторінки, які використовує на уроках та додатково ознайомлює з ними учнів».

«Інтерактивні аркуші та меми прекрасно можуть доповнити урок. Потрібно навчати учнів сприйняття, аналізу, перевірки інформації та розвитку критичного мислення».

Щиро дякуємо Житомирському державному університету імені Івана Франка за співпрацю, а Ользі Калінкіній – за цікаву і ґрунтовну зустріч.

Меню