Кафедра загальної та регіональної географії

ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

ГРАФІК КОНСУЛЬТАЦІЙ

викладачів кафедри загальної та регіональної географії на 2023/2024 н.р.

Прізвище викладача

День проведення консультації

Час проведення

Аудиторія/лінк або індентифікатор

Корнус О.Г.

вівторок14.30

417

 https://meet.google.com

Данильченко О.С. вівторок 12.30 

406

  https://meet.google.com
Корнус А.О.середа

14:30  

406

  https://meet.google.com

Барановський М.О.

середа14:30  

406

 https://web.zoom.us

Король О.М.

понеділок12.30

307

  https:web.zoom.us  

 

Мащенко О.М. середа12.30 

406

 https://web.zoom.us  

Підготовка бакалаврів здійснюється за ОПП:

  1. Середня освіта (Географія. Біологія та здоров’я людини)
  2. Середня освіта (Георгафія. Англійська мова)
  3. Географія

Підготовка магістрів здійснюється за ОПП:

  1. Середня освіта (Географія. Біологія та здоров'я людини)
  2. Географія

Освітньо-професійні програми враховують вимоги Закону України «Про вищу освіту», Національної рамки кваліфікацій, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341 (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 509 від 12.06.2019 р. і № 519 від 25.06.2020 р.).

Освітній процес на кафедрі загальної та регіональної географії регламентується Положенням про організацію освітнього процесу у Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка та базується на Конституції України, Законах України «Про освіту», «Про вищу освіту», постановах Кабінету Міністрів України, інших актах законодавства України з питань освіти. Організація освітнього процесу здійснюється відповідно до освітньо-професійних програм та навчальних планів та у відповідності до затвердженого розкладу.
Система планування навчального процесу будується згідно з «Положенням про організацію освітнього процесу у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка». Організація освітнього процесу в університеті спрямована на створення можливостей творчого засвоєння студентами програмового матеріалу, оволодіння ними методами пошукової діяльності, формування високого рівня громадської активності та інших soft-skills.
Підготовка майбутніх вчителів географії та географів базується на принципах демократизму, гуманізму, особистої відповідальності та пріоритетності загальнолюдських цінностей. Випускники мають поєднувати фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, постійно поповнювати знання, вміти на практиці керуватися принципами наукової організації праці, повинен поважати людей, володіти мистецтвом спілкування з ними тощо.
Під час проведення занять застосовуються засоби ІКТ, використовуються інтерактивні методи навчання, проводяться дискусії, обговорення. Важливим засобом формування професійної компетентності студентів є їх залучення до науково-дослідної роботи.
Освітній процес за спеціальностями 014 Середня освіта (географія) та 106 Географія здійснюється у спеціалізований кабінетах та лабораторіях. До послуг студентів кабінети картографії та топографії, економічної географії та методики навчання географії, кабінет геології та інші. Також у навчальному процесі використовуються інші спеціалізовані та лекційні аудиторії природничо-географічного факультету.

Подорож географів до Карпат

Підсумкова атестація

Засідання студентської наукової проблемної групи з фізичної географії, картографії та туризму

Польові експедиційні дослідження екологічного стану річки Стрілки у межах м. Суми

Дальня (комплексна) географічна практика (г. Говерла)

Практична робота з методики навчання географії

Навчальна практика з гідрології (Арабатська стрілка, Херсонська область)

Практична робота з історичної географії

Підготовка до засідання наукової проблемної групи

Самостійна робота з геоінформаційних систем і баз даних

Навчальна практика з метеорології (метеорологічна станція м. Суми)

Краєзнавчо-туристична практика (м. Путивль)

Навчальна практика з геоморфології

Навчальна практика з геології у крейдяному кар’єрі (с. Могриця)

Випускниці магістратури спеціальності 014 Середня освіта (Географія)

Захист кваліфікаційних магістерських робіт студентів спеціальності 014 Середня освіта (Географія)

Залік з гідрології у студентів 721/2 групи. Канд. геогр. наук, ст. викл. Данильченко О.С.

Виробнича екскурсія з основ технологій виробництва під керівництвом доц. Корнус О.Г. до Сумської біологічної фабрика

Виробнича екскурсія методики навчання географії під керівництвом доц. Корнус О.Г. в Комунальний заклад Сумської обласної ради – обласний центр позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю

Виробнича екскурсія з геології під керівництвом ст. викл. О.С. Данильченко до ПрАТ «СУМИ-НАДРА»

Виробнича екскурсія з методики навчання географії під керівництвом доц. Корнус О.Г. в Музей освіти і науки в Сумській області

Вручення дипломів (2021)

Заняття з картографії та основ топографії. Доцент А.О.Корнус та група 711 (2019 р.)

Зважаючи на необхідність вивчення перебігу природних та соціально-економічних процесів у натуральних умовах, значна частина освітнього процесу реалізується через систему навчальних практик. Практики відбуваються як у межах міста Суми, так і в інших регіонах України. Важливу роль відіграють виробничі практики, під час яких студенти готуються до безпосереднього виконання обов’язків працівника на робочому місці.

Суттєве значення в освітньому процесі має самостійна робота студентів, яка передбачає:

  • підготовку індивідуальних (творчих практичних) завдань для поглибленого вивчення певної теми;
  • опрацювання теоретичних основ лекційного матеріалу; 
  • поглиблене вивчення літератури на задану тему та пошук додаткової інформації;
  • систематизація вивченого матеріалу перед підсумковою атестацією (іспитом);
  • переклад іноземних джерел встановленої тематики;
  • підготовка доповідей на студентських конференціях, конкурсах, диспутах;
  • розробка навчального проекту з залученням мультимедійних засобів;
  • опрацювання та підготовка огляду опублікованих статей у фахових та інших виданнях з заданої тематики;
  • написання тез доповідей та наукових статей;
  • написання творчих робіт, рефератів, курсових та кваліфікаційних дипломних робіт.

Освітній процес побудований на принципах студентоцентрованого особистісно орієнтованого навчання, самонавчання, проблемно-орієнтоване навчання, індивідуально-творчий підхід, навчання на основі досліджень й реалізується через навчання через практику в закладах освіти та інших установах на основі компетентнісного, системного, партисипативного, інтегративного підходів із застосуванням інноваційних, інтерактивних технологій для набуття загальних та фахових компетентностей за профілем.

Форми навчання: аудиторні (лекційні, практичні, семінарські, лабораторні), позааудиторні (індивідуальні заняття, консультації, диспути, дискусії, «круглі столи», ділові ігри, написання та захист курсових робіт, навчальна та виробнича практика, науково-дослідна робота), самостійна робота.

Методи навчання: абстрактно-дедуктивний, конкретно-індуктивний, проблемно-пошуковий, дослідницький, частково-пошуковий, інтерактивні (тренінги, презентації, дистанційні освітні технології), практичні методи навчання (вправи, лабораторні, практичні, графічні та дослідні роботи).

Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ЄКТС та національною шкалою оцінювання відповідно до Положення про порядок оцінювання знань студентів у ЄКТС в СумДПУ імені А.С. Макаренка.

Накопичувальна бально-рейтингова система, що передбачає оцінювання компетентностей, передбачених освітньо-професійними програмами, за всі види аудиторної та позааудиторної навчальної діяльності: творчі роботи, презентації, проекти, реферати, есе, захист звіту з практик, контрольні роботи, поточний, підсумковий контроль.

Форми контролю знань: усні і письмові іспити, диференційовані заліки, курсові та кваліфікаційні роботи.

Під час формулювання цілей та програмних результатів навчання ОПП враховуються інтереси та пропозиції стейкхолдерів, здобувачів вищої освіти, академічної спільноти.

Склад проектної групи (групи забезпечення освітньої діяльності) освітньо-професійних програм, професорсько-викладацький склад, залучений до викладання навчальних дисциплін за спеціальностями, відповідають Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності на всіх рівнях вищої освіти.

Кафедра загальної та регіональної географії, разом з іншими кафедрами, забезпечують повний цикл навчальних дисциплін зі спеціальної підготовки, кожна з яких викладається згідно з розробленими робочими програмами.

З усіх дисциплін навчального плану розроблені й апробовані робочі програми, методичні рекомендації до практичних та семінарських занять, самостійної роботи, контрольні завдання для перевірки знань студентів тощо.

Значний науково-педагогічний потенціал кафедри, навчально-матеріальна база та рівень науково-методичної підготовки професорсько-викладацького складу, а також наукові та партнерські зв’язки кафедри з провідними університетами України забезпечують усі необхідні передумови для успішної діяльності з підготовки фахівців.Навчаючись на факультеті, студенти мають можливість:

  • продовжити навчання та/або пройти стажування за кордоном;
  • продовжити навчання в магістратурі та аспірантурі.

Меню