Методичні вказівки до проведення виробничої (науково-дослідної) практики на підприємстві розраховані на магістрантів спеціальності 106 Географія. Описано зміст та особливості організації виробничої практики, права та обов’язки здобувачів освіти, вимоги до звіту, критерії оцінювання магістрантів. Містяться конкретні рекомендації щодо врахування специфіки й особливостей організації виробничої (науково-дослідної) практики на підприємстві. | |
Методичні вказівки до проведення виробничої (педагогічної) практики у ЗВО для здобувачів освіти за ОПП Географія розраховані на магістрантів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Містять основні завдання виробничої (педагогічної) практики, види діяльності та обов’язки практикантів, зміст і форми організації педпрактики, критерії оцінювання магістрантів з виробничої (педагогічної) практики у ЗВО, вимоги до звітної документації практикантів. | |
Методичні вказівки розраховані на здобувачів освіти за спеціальностями 014 Середня освіта (Географія. Біологія та здоров’я людини) другого рівня вищої освіти. Містять інформаційний зміст навчальної дисципліни, контрольні питання до теми курсу, практичні завдання, завдання для самостійної роботи та список рекомендованої літератури. | |
Методичні вказівки до проведення виробничої (педагогічної) практики у закладах загальної середньої освіти для здобувачів освіти за ОПП Середня освіта (Географія. Біологія та здоров’я людини) розраховані на студентів другого рівня (магістерського) вищої освіти. Містять основні завдання виробничої педагогічної практики, види діяльності та обов’язки магістрантів-практикантів, зміст і форми організації педпрактики, рекомендації для проведення позакласної роботи, форми, методи та критерії оцінювання магістрантів з виробничої (педагогічної) практики у ЗЗСО, вимоги до звітної документації магістранта-практиканта. | |
Методичні вказівки до проведення виробничої (педагогічної) практики у закладах фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти для здобувачів освіти другого рівня (магістерського) вищої освіти за ОПП Середня освіта (Географія. Біологія та здоров’я людини) (Редакція друга, оновлена)/ укладачі О.Г. Корнус, О.М. Король, А.О. Корнус, О.С. Данильченко, О.М. Мащенко. Суми : СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2023. 36 с. Методичні вказівки до проведення виробничої (педагогічної) практики у | |
Методичні вказівки розраховані на здобувачів вищої освіти спеціальностей 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія другого рівня вищої освіти. Містять інформаційний зміст навчальної дисципліни, контрольні запитання до тем курсу, практичні завдання, завдання для самостійної роботи та список рекомендованої літератури. | |
Методичні вказівки до проведення виробничої педагогічної практики у закладах закладах загальної середньої освіти для здобувачів освіти першого рівня (бакалаврського) вищої освіти для здобувачів освіти за ОПП Середня освіта (Географія. Біологія та здоров’я людини) розраховані на студентів першого рівня (бакалаврського) вищої освіти. Містять основні завдання виробничої педагогічної практики, види діяльності та обов’язки студентів-практикантів, зміст і форми організації педпрактики, рекомендації для проведення позакласної роботи, форми, методи та критерії оцінювання студентів з виробничої педагогічної практики у закладах загальної середньої освіти, вимоги до звітної документації студента-практиканта. | |
Методичні вказівки розраховані на здобувачів вищої освіти спеціальностей 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія другого рівня вищої освіти. Містять інформаційний зміст навчальної дисципліни, контрольні запитання до тем курсу, практичні завдання, завдання для самостійної роботи та список рекомендованої літератури. | |
Методичні вказівки розраховані на здобувачів вищої освіти спеціальностей 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія другого рівня вищої освіти. Містять інформаційний зміст навчальної дисципліни, контрольні запитання до тем курсу, практичні завдання, завдання для самостійної роботи та список рекомендованої літератури. | |
Методичні вказівки розраховані на студентів спеціальностей 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія другого рівня вищої освіти. Містять контрольні запитання до тем курсу, практичні завдання, завдання для самостійної роботи та список рекомендованої літератури. | |
Методичні вказівки до проведення виробничої (педагогічної) практики у закладах фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти для здобувачів освіти за ОПП Середня освіта (Географія. Біологія та здоров’я людини) розраховані на студентів другого рівня (магістерського) вищої освіти. Містять основні завдання виробничої педагогічної практики, види діяльності та обов’язки магістрантів-практикантів, зміст і форми організації педпрактики, рекомендації для проведення позакласної роботи, форми, методи та критерії оцінювання магістрантів з виробничої (педагогічної) практики у закладах фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти, вимоги до звітної документації магістранта-практиканта. | |
Методичні вказівки до проведення виробничої (педагогічної) практики у закладах загальної середньої освіти для здобувачів освіти за ОПП Середня освіта (Географія. Біологія та здоров’я людини) розраховані на студентів другого рівня (магістерського) вищої освіти. Містять основні завдання виробничої педагогічної практики, види діяльності та обов’язки магістрантівпрактикантів, зміст і форми організації педпрактики, рекомендації для проведення позакласної роботи, форми, методи та критерії оцінювання магістрантів з виробничої (педагогічної) практики, вимоги до звітної документації магістранта-практиканта. | |
Методичні вказівки розраховані на студентів спеціальностей 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія. Містять контрольні запитання до тем курсу, практичні завдання, завдання для самостійної роботи, питання до заліку з навчальної дисципліни, критерії оцінювання результатів навчання та список рекомендованої літератури. | |
Методичні вказівки розраховані на здобувачів освіти за спеціальностями 014 Середня освіта (Географія) і 106 Географія, які вивчають питання моніторингу навколишнього середовища при опануванні різних навчальних дисциплін («Геоекологія», «Геоекологічні проблеми природокористування», «Географічний аналіз і візуалізація в ГІС», «Сучасні технології навчання географії» та ін.). Містять рекомендації щодо вибору ресурсів для моніторингу територій та демонструють результати й особливості антропогенного впливу на довкілля. Методичні вказівки можуть бути корисними при підготовці курсових та кваліфікаційних робіт. | |
Методичні вказівки для виконання кваліфікаційних робіт розраховані на студентів та магістрантів спеціальностей 106 Географія та 014 Середня освіта (Географія). Містять рекомендації щодо вибору методів та наукових підходів, особливостей написання, оформлення та захисту кваліфікаційних робіт. | |
Методичні вказівки розраховані на студентів-географів спеціальностей 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія денного відділення природничо-географічного факультету, а також можуть бути використані студентами заочної форми навчання. До змісту методичних вказівок входять теоретичні запитання та завдання практичних робіт, завдання для самостійної роботи згідно тем програми начальної дисципліни, перелік літератури, рекомендованої для вивчення курсу. | |
Метеорологія та кліматологія: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт та контролю самостійної роботи студентів / А. О. Корнус. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2021. 57 с. До змісту методичних вказівок входять плани лабораторних робіт з метеорології та кліматології, теоретичні запитання до кожної з них, завдання для самостійної роботи над усіма темами, перелік рекомендованої літератури для вивчення курсу, питання підсумкового контролю, додатки. Вказівки призначені для студентів спеціальностей 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія денної та заочної форм навчання. | |
Корнус А. О. Геоморфологія : Методичні вказівки до проведення практичних робіт та виконання самостійної роботи студентів. Ч. 2. Динамічна геоморфологія. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2021. – 40 с. До змісту методичних вказівок входять плани практичних робіт з динамічної геоморфології, завдання для самостійної роботи, перелік літератури, рекомендованої для вивчення курсу, додаткові матеріали. Вказівки призначені для студентів спеціальностей 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія денної та заочної форм навчання. | |
Геоморфологія : Методичні вказівки до проведення практичних робіт та виконання самостійної роботи студентів. Ч.1. Загальна геоморфологія. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2021. – 28 с. / Корнус А.О. До змісту методичних вказівок входять плани практичних робіт із загальної геоморфології, завдання для самостійної роботи, перелік літератури, рекомендованої для вивчення курсу, додаткові матеріали. Вказівки призначені для студентів спеціальностей 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія денної та заочної форм навчання. | |
До змісту методичних вказівок входять теоретичні запитання та завдання практичних робіт, завдання для самостійної роботи згідно тем програми начальної дисципліни, перелік літератури, рекомендованої для вивчення курсу. Методичні вказівки розраховані на студентів-географів спеціальностей 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія денного відділення природничо-географічного факультету, а також можуть бути використані студентами заочної форми навчання. | |
Методичні вказівки до проведення виробничої практики на підприємстві (установі) розраховані на студентів спеціальності 106 Географія. Описано зміст виробничої практики, права та обов’язки студентів, вимоги до звіту. Містяться конкретні рекомендації щодо врахування специфіки й особливостей організації виробничої практики на підприємствах і в установах. | |
Методичні вказівки для виконання кваліфікаційних робіт розраховані на студентів та магістрантів спеціальностей 106 Географія та 014 Середня освіта (Географія). Містять рекомендації щодо вибору методів та наукових підходів, особливостей написання, оформлення та захисту кваліфікаційних робіт. Методичні вказівки укладені відповідно до «Положення про кваліфікаційну роботу Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка» (затверджено наказом по СумПДУ імені А. С. Макаренка № 401 від 28.09.2020 р.). | |
Методичні вказівки розраховані на студентів спеціальностей 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія. Містять контрольні запитання до тем курсу, практичні завдання, завдання для самостійної роботи та список рекомендованої літератури. | |
Методичні вказівки для виконання практичних та самостійних робіт з курсу «Екскурсознавство з основами музеєзнавства» містять завдання для аудиторних практичних робіт, самостійної роботи, контрольні запитання та список рекомендованої літератури. Розраховані на студентів спеціальності 106 Географія. | |
Методичні вказівки для виконання практичних та самостійних робіт з курсу «Історична географія» містять завдання для аудиторних практичних робіт, самостійної роботи та список рекомендованої літератури. Розраховані на студентів спеціальності 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія. | |
Економічна і соціальна географія України : методичні вказівки для виконання практичних та самостійних робіт. Частина 1 / укладачі О. Г. Корнус, А. О. Корнус. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019. 40 с. Методичні вказівки для виконання практичних та самостійних робіт з курсу «Економічна і соціальна географія України» містять завдання для аудиторних практичних робіт, самостійної роботи, питання для самоконтролю знань та список рекомендованої літератури. Розраховані на студентів спеціальностей 014 Середня освіта (Географія) та 106 Географія. | |
Данильченко О.С. Геоекологія : методичні рекомендації до проведення лабораторних робіт та виконання самостійної роботи студентів. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019. 34 с. До змісту методичних рекомендацій входять теоретичні запитання та завдання лабораторних робіт, завдання для самостійної роботи згідно тем програми начальної дисципліни, перелік літератури, рекомендованої для вивчення курсу, а також тестові питання для перевірки знань. Методичні рекомендації розраховані на студентів-географів денного відділення природничо-географічного факультету, а також можуть бути використані студентами заочної форми навчання. | |
Структура завдань робочого зошиту відповідає основним темам нормативного курсу «Географія світового господарства». Запропоновані завдання орієнтують студентів на активну пізнавальну діяльність, творчу самостійну працю тощо, формують вміння розв’язувати прикладні задачі та коректно оформляти результати розрахункових та картографічних робіт. У виданні містяться теоретичні запитання для перевірки рівня засвоєння знань та отримання допуску до виконання практичних робіт. | |
Структура завдань робочого зошиту відповідає основним темам нормативного курсу «Регіональна економічна і соціальна географія». Запропоновані завдання орієнтують студентів на активну пізнавальну діяльність, творчу самостійну працю тощо, формують вміння розв'язувати прикладні задачі та коректно оформляти результати графічно-розрахункових та картографічних робіт. У виданні містяться теоретичні запитання для перевірки рівня засвоєння знань та отримання допуску до практичних робіт і поточного тестування. | |
Структура завдань робочого зошиту відповідає основним темам нормативного курсу «Регіональна економічна і соціальна географія». Запропоновані завдання орієнтують студентів на активну пізнавальну діяльність, творчу самостійну працю тощо, формують вміння розв’язувати прикладні задачі та коректно оформляти результати графічно-розрахункових та картографічних робіт. У виданні містяться теоретичні запитання для перевірки рівня засвоєння знань та отримання допуску до практичних робіт і поточного тестування. | |
Методичні вказівки для виконання практичних та самостійних робітз курсу «Основи технологій виробництва». Розраховані на студентів природничо-географічного факультету. Містять завдання для аудиторних практичних робіт, самостійної роботи, питання для самоконтролю знань та список рекомендованої літератури. | |
Структура завдань робочого зошиту відповідає основним темам нормативного курсу «Географія населення». Запропоновані завдання орієнтують студентів на активну пізнавальну діяльність, самостійну творчу працю тощо, формують вміння розв’язувати практичні задачі та коректно оформляти результати графічно-розрахункових робіт. У виданні містяться приклади тестових завдань для перевірки знань на модульних контрольних роботах. | |
Сюткін С.І. Суспільна географія: термінологічний словник / С.І. Сюткін. – Суми: ТОВ «Видавничо-поліграфічне підприємство «Фабрика друку», 2015. – 56 с. Навчальне видання містить близько 600 термінологічних статей. Підбір термінів і понять розрахований на студентів географічних спеціальностей, вчителів географії та економіки, учнів профільних класів ліцеїв і гімназій. Словник сприятиме організації самостійної творчої роботи. | |
До змісту методичних вказівок входять плани лабораторних робіт, контрольні запитання для самоперевірки засвоєння навчального матеріалу, список географічної номенклатури, перелік рекомендованої літератури для вивчення курсу, питання підсумкового контролю, тематика курсових робіт. Вказівки призначені для студентів-географів денного відділення природничо-географічного факультету. А також вони можуть бути використані студентами заочної форми навчання відділення післядипломної та додаткової освіти. | |
До змісту методичних вказівок входять плани лабораторних робіт, контрольні запитання для самоперевірки засвоєння навчального матеріалу, перелік рекомендованої літератури для вивчення курсу, питання підсумкового контролю. Вказівки призначені для студентів-географів денного відділення природничо-географічного факультету. А також вони можуть бути використані студентами заочної форми навчання відділення післядипломної та додаткової освіти. | |
Методичні вказівки розраховані на студентів денного відділення природничо-географічного факультету, що вивчають навчальну дисципліну «Основи наукових досліджень». Розглядаються принципи класифікації, систематизації та фізико- та економікогеографічного районування. | |
Методичні вказівки розраховані на студентів денного відділення природничо-географічного факультету, що здобувають освіту за напрямом підготовки 6.040104 Географія*. Містять контрольні запитання до тем курсу, практичні завдання та список рекомендованої літератури. | |
Корнус О. Г. Історична географія. Практикум : методичні рекомендації для виконання практичних робіт студентами спеціальності 6.040104 Географія* (бакалавр) / О. Г. Корнус ; Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – 36 с. Методичні рекомендації розраховані на студентів денного відділення природничо-географічного факультету освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» спеціальності 6.040104 Географія*. Містять контрольні питання та завдання, практичні завдання, контрольні запитання і завдання, питання для самостійного опрацювання, теми рефератів. | |
Викладено методичні вказівки для проведення практичних робіт з навчальних дисципліни “Охорона природи”, ”Основи природокористування”, „Основи раціонального природокористування та охорони природних ресурсів”, що викладаються для студентів спеціальностей 7.04010401 Географія* (спеціаліст), 8.04010401 Географія* (магістр). Практикум допоможе засвоїти теоретичний курс і набути практичних навичок. | |
Практичні заняття з фізичної географії материків і океанів : завдання та методичні вказівки [для студ. природничо-географічного факультету] / [укл. О. В. Бова, А. О. Корнус, В. В. Чайка]. – Суми : Вид-во СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2010. – 60 с. Методична розробка «Практичні заняття з фізичної географії материків і океанів» розрахована на студентів природничо-географічного факультету СумДПУ імені А. С. Макаренка, які навчаються за спеціальністю «Географія». Розробка містить завдання і методичні вказівки з вивчення природи материків і океанів, а також список географічної номенклатури і список літератури, необхідного для виконання практичних робіт. | |
Методичні вказівки з навчальної дисципліни «Географія сфери обслуговування» розраховані на студентів V курсу природничо-географічного факультету спеціальності 7.04010401 Географія*. Містять тези лекцій, завдання для аудиторних практичних робіт, список рекомендованої літератури. | |
Польова практика з геоморфології : метод. вказівки [для студ. природничо-географічного факультету]. / [укл. В. В. Чайка]. – Суми : Вид-во СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2010. – 20 с. У методичних вказівках розкриваються основні питання, пов'язані з організацією та проведенням навчальної польової практики з геоморфології. Для студентів географічної спеціальності природничо-географічного факультету. | |
У методичних вказівках розкриваються основи геоморфологічного районування, подана морфографічна характеристика поверхні області, геоморфологічна будова її території, охарактеризовано морфоскульптури і сучасні екзогенні геоморфологічні процеси, розроблено геоморфологічні екскурсії. Для вчителів географії загальноосвітніх шкіл, студентів та магістрантів географічних спеціальностей. | |
Методичні рекомендації до написання та оформлення курсової, дипломної, магістерської робіт / Укл. В.М. Торяник, С.І. Сюткін. – Суми : СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2008. – 40 с. Методичні рекомендації створені на основі сучасних державних нормативних документів та інформаційних матеріалів з питань підготовки та написання наукових робіт. Призначені для студенів природничо-географічного факультету СумДПУ ім. А.С. Макаренка та інших студентів, які навчаються за напрямом підготовки «Природничі науки» і виконують дипломні роботи на здобуття освітньо-кваліфікаційних рівнів «Бакалавр», «Спеціаліст», «Магістр». | |
Сюткін С.І., Ткаченко О.Л. Робоча програма виробничої практики (для магістрантів спеціальності 8.010103 «Педагогіка і методика середньої освіти. Географія»). – Суми : СумДПУ, 2010. – 14 с. Робоча програма складена для спеціальності 8.010103 «Педагогіка і методика середньої освіти Географія» та містить основні вимоги до проходження педагогічної практики магістрантами п'ятого (шостого) року навчання Програма спрямована на практичну підготовку майбутніх викладачів географічних дисциплін у вищих навчальних закладах. Вона базується на навчальних курсах «Педагогіка та психологія у вищій школі», «Методика викладання географії у вищих навчальних закладах» Програма зорієнтована на організацію самостійної творчої роботи магістрантів. | |
Карпатсько-Подільський маршрут дальньої комплексної практики (методичні рекомендації для студентів географічних спеціальностей педагогічний інститутів та університетів) / Укладач С.І. Сюткін. – Суми: Медіа Інформ, 2007. – 38 с. Навчальне видання містить авторський маршрут дальньої комплексної практики та методичні рекомендації щодо її проведення для студентів географічних спеціальностей педагогічних інститутів та університетів. Видання спрямоване на організацію самостійної творчої роботи студентів, але буде корисним для всіх, хто займається самодіяльним туризмом. Список рекомендованої основної та додаткової літератури складається з 57 найменувань. Фото на обкладинці: група на полонині Закукуль. На задньому фоні – масив Чорногора з найвищою вершиною Українських Карпат г. Говерлою (2061 м). | |
Бова О. В., Корнус А. О. Фізична географія України. 8 клас: Збірник завдань для тематичного оцінювання навчальних досягнень: Методичні рекомендації. – X.: Світ дитинства, Ранок, 2001. – 56 с. Посібник містить завдання для тематичного оцінювання знань з фізичної географії України учнів 8-х класів. Тексти завдань складені відповідно до нової 12-бальної системи оцінювання знань учнів. Для кожного тематичного блоку розроблено чотири варіанти завдань. Для вчителів середніх загальноосвітніх закладів. | |
Бова О.В., Корнус А.О., Шевченко Г.Є. Географія материків і океанів. 7 клас: Збірник завдань для тематичного оцінювання навчальних досягнень: Методичні рекомендації. – X.: Світ дитинства, Ранок, 2001. – 64 с. Посібник містить завдання для тематичного оцінювання знань з географії материків і океанів учнів 7-х класів. Тексти завдань складені відповідно до нової 12-бальної системи оцінювання знань учнів. Для кожного тематичного блоку розроблено чотири варіанти завдань. Для вчителів середніх загальноосвітніх закладів. | |
Бова А. В., Корнус А. А. Физическая география Украины. 8 класс: Сборник заданий для тематического оценивания учебных достижений: Методические рекомендации. – X.: Мир детства, Ранок, 2001. – 56 с. Пособие содержит задания для тематического оценивания знаний по физической географии Украины учеников 8-х классов. Задания составлены в соответствии с новой 12-балльной системой оценивания знаний учащихся. Для каждого тематического блока разработано четыре варианта заданий. Для учителей средних общеобразовательных заведений. | |
Тестові запитання і завдання з фізичної географії України. Методичні вказівки для студентів природничо-географічного факультету / Укл. А.О. Корнус. – Суми: Редакційно-видавничий відділ СДПУ, 2000. – 16 с. Посібник містить систему контрольних запитань і завдань з курсу "Фізична географія України" у формі тестів. Запитання охоплюють усі блоки знань у відповідності до діючої програми педагогічних інститутів. Для студентів природничо-географічного факультету. |
Аудиторії кафедри